Приемът ще се осъществи на основание Система за прием на ученици в 1 клас в общинските училища на територията на Столична община, Решение № 83 по Протокол № 48/22.02.2018 г. на Столичния общински съвет, Решение на Педагогическия съвет, Протокол № 5 от 12.02.2018 г. и становище на Обществения съвет.
За учебната 2018-2019 г. в 19. СУ „Елин Пелин“ ще се приемат общо 88 ученици разпределени в 4 паралелки по 22 с Целодневна организация на учебния ден в самостоятелни групи за класовете:
- 2 паралелки с изучаване на Немски език;
- 2 паралелки с изучаване на Английски език.
Родителите/настойниците на всички ученици, кандидатстващи за прием в първи клас подават заявления по образец в срок от 16.04. до 16.05.2018 г. в деловодството на училището от 8.00-17.00 ч. или по електронен път.
Подаваните по електронен път заявления трябва да съдържат номерата на всички необходими документи: на удостоверение за адрес/ВАЖНО-МОЛЯ ОБЪРНЕТЕ ВНИМАНИЕ НА ВИДА УДОСТОВЕРЕНИЯ В ТАБЛИЦАТА С КРИТЕРИИ ПО-ДОЛУ/, на удостоверение за раждане на детето и ако фигурира в заявлението към допълнителните критерии номер на решение на ТЕЛК, номер на акт за смърт на родител.
КЛАСИРАНЕ
Класирането се извършва по критерии, като учениците се разпределят в групи зависимост от водещите критерии, както следва:
ПЪРВА ГРУПА – Постоянен/настоящ адрес в прилежащата територия на училището и непроменян в последните над 3 години преди подаването на заявлението.
ВТОРА ГРУПА – Постоянен/настоящ адрес в прилежащия район на училището повече от 1 година, но с промени в периода през последните от 1 до 3 години преди подаването на заявлението.
ТРЕТА ГРУПА – Постоянен/настоящ адрес в прилежащия район на училището, но постоянният/настоящият им адрес е бил променен през последната 1 година преди подаването на заявлението.
ЧЕТВЪРТА ГРУПА – Постоянен/настоящ адрес извън прилежащия район на училището към деня на подаване на заявлението.
Първо се приемат учениците от Първа група, при наличие на свободни места тези от Втора група и т.н.
Когато броят на децата в определена група надхвърля броя на свободните места, учениците се подреждат в зависимост от общия брой точки, получени от допълнителните критерии.
Информацията за класираните ученици се подава по входящ номер, група и бал, съгласно Закона за защита на личните данни.
Задължение на родителите/настойника е да следят информацията за класиранията и да спазват сроковете за записване.
При записване родителят/настойникът или упълномощено с нотариално заверено пълномощно лице,
– попълва декларация-образец, предоставена от училището за верността на задължителните документи;
– предоставя оригинала на удостоверине за завършена подготвителна група;
– предоставя копие и оригинал на документите по водещите и допълнителни критерии.
Комисия извършва проверка на документите и ако те отговарят на декларираните в заявлението, записва ученика в училището.
При непредставяне на необходимите документи ученикът не се записва.
ВНИМАНИЕ!
Когато в процеса на кандидатстване настъпи промяна в обстоятелствата, свързана с допълнителните критерии за класиране на учениците, родителите подават допълнително заявление до директора на училището.
При установяване от Комисията на невярно декларирани от родителя данни, ученикът не се записва в училището. Мястото се обявява за свободно за следващо класиране.
Г Р А Ф И К
НА ДЕЙНОСТИТЕ ЗА ПРИЕМ НА УЧЕНИЦИ В ПЪРВИ КЛАС ЗА
УЧЕБНАТА 2018/2019 ГОДИНА
СРОК | ДЕЙНОСТ |
30.03.2018 г. | Обявяване на брой места и прилежащия район на училището за прием на ученици в първи клас.
Информация за брой места се обявява на интернет- страницата на училището, а за прилежащия район- на интернет- страниците на училището и на Столична община. |
от 16.04.2018 г.
до 16.05.2018 г. вкл. |
Подаване на заявления от родителите за прием в първи клас. |
04.06.2018 г.
в 17.00 ч. |
Обявяване на списъците на приетите ученици на първо класиране. |
от 05.06.2018 г.
до 07.06.2018 г. вкл. до 17.00 ч. |
Записване на учениците, приети на първо класиране. |
07.06.2018 г. – в 18.00 ч. | Обявяване на свободните места за второ класиране. |
от 08.06.2018 г.
до 11.06.2018 г. вкл. до 12.00 ч. |
Подаване на заявления за участие във второ класиране. |
11.06.2018 г. – в 18.00 ч. | Обявяване на списъците на приетите ученици на второ класиране. |
от 12.06.2018 г.
до 13.06.2018 г. вкл. до 17.00 ч. |
Записване на учениците, приети на второ класиране. |
13.06.2018 г. – в 18.00 ч. | Обявяване на свободните места за трето класиране. |
от 14.06.2018 г. | Попълване на свободните места след трето класиране. |
от 20.06.2018 г.
до 14.09.2018 г. вкл. |
Информацията за свободни места се публикува на интернет- страницата на училището и РУО София – град |
КРИТЕРИИ:
№ | А. ВОДЕЩ КРИТЕРИЙ | НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ –
За първа ,втора, трета и четвърта групи |
1. | Първа група – деца с постоянен/настоящ адрес в прилежащия район на училището и постоянният/настоящият им адрес не е променян в последните над 3 години преди подаване на заявлението. | Оригинал на удостоверение за промени на постоянен адрес на детето, издадено от съответната районна администрация /приложение №16 към чл. 24, ал. 1 от Наредбата за издаване на удостоверение въз основа на регистъра на населението;
Оригинал удостоверение за промени на настоящ адрес на детето, издадено от съответната Районна администрация/ приложение № 17 към чл. 25 ал. 1 от Наредба за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението;
Копие на удостоверение за раждане на детето. |
2. | Втора група – деца с постоянен/настоящ адрес в прилежащия район на училището повече от 1 година, но постоянният/настоящият им адрес е променен в периода през последните от 1 до 3 години преди подаване на заявлението. | |
3. | Трета група – деца с постоянен/настоящ адрес в прилежащия район на училището, но постоянен/настоящ им адрес е бил променен през последната една година преди подаване на заявлението. | |
Ако постоянният/настоящ адрес на детето е променян през последните над 3 години, от 1 до 3 години или през последната една година преди подаване на заявлението, но промяната попада в границите на прилежащия район на училището, се ползва по-благоприятната за ученика група. | ||
4. | Четвърта група – деца с постоянен/настоящ адрес извън прилежащия район на училището към деня на подаване на заявлението. | Лична карта/за постоянен адрес/на родителя
Оригинално удостоверение за настоящ адрес на детето, издадено от съответната Районна администрация към деня на подаване на заявлението. |
Копие на удостоверение за раждане на детето. | ||
За разпределението в групите се взема посоченият в заявлението адрес, който е по-благоприятен за ученика. | ||
При кандидатстване на второ и следващо дете, за прилежащ район на училището се счита както посоченият в приложение № 3 на Системата, така и прилежащият район, използван за приема на по-голямото дете. |
Когато с броя на децата в определена група по водещия критерий се над хвърля броя на местата, определени с училищния план-прием, децата в тази група се подреждат според следните допълнителни критерии:
Дете с трайни увреждания над 50 % – 6 т. | Копие от решение на ТЕЛК на детето. | |
Дете с двама починали родители – 5 т. | Копие от Акт за смърт на родителите. | |
Други деца от семейството, обучаващи се в училището – 22 т. | Оригинал на удостоверение за семейно положение, съпруг/а и деца, издадено от съответната районна администрация /приложение № 5 към чл. 14, ал. 1 от Наредба за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението и служебна проверка от училището през Националната електронна информационна система за предучилищно и училищно образование.
|
|
Деца, завършили подготвителна група в избраното училище – 4 т. | Удостоверява се от училището. | |
Дете с един починал родител – 3 т. | Копие от Актза смърт на родителя. | |
Дете, което живее в семейство/домакинство с три и повече деца- 5 т. | Копие от удостоверения за раждане на децата. Оригинално удостоверения за постоянен/настоящ адрес на всички деца от семейството/домакинството, издадени от съответната районна администрация.
|
|
Дете, настанено за отглеждане в приемно семейство или семейство на роднини и близки по чл. 26 от Закона за закрила на детето, както и дете с един неизвестен родител и осиновено дете – 3 т. | Копие от съдебно решение или заповед за настаняване. | |
Дете с постоянен/настоящ адрес в прилежащия район, граничещ на прилежащия район на училището – 5 т.
/Прилага се след изчерпване на възможностите за прием на ученици от първа, втора и трета група от водещия критерий/ |
Лична карта /за постоянен адрес/ на родителя.
Оригинал на удостоверение за настоящ адрес на детето, издадено от съответната районна администрация към деня на подаване на заявлението. |
|
В случаите, когато броят на кандидатстващите деца, отговарящи на еднакви условия, е по-голям от броя на свободните места, се прилага процедура на случайно избрани входящи номера на тези деца. | Процедурата се извършва в присъствието на представители на родителите и Обществения съвет на училището, определени със Заповед на директора. |
За свободни да се считат местата в класовете до максималния брой ученици, в съответствие с норматива, определен в Приложение № 7 към чл. 53 от Наредбата за финансиране на институциите в системата на предучилищното и училищното образование на МОН, приета с ПМС № 219 от 05.10.2017 г..
Заявления за попълване на свободните места в паралелките да се подават до 14.09.2018 г.
ВАЖНО: За допълнителна информация и въпроси се обръщайте към заместник-директора по учебната дейност на начален етап, г-жа Раинка Върбанова, на телефон 0887 504 721, от понеделник до петък от 14.00 до 16,00 ч.
ПРИЛЕЖАЩА ТЕРИТОРИЯ НА 19.СУ „ЕЛИН ПЕЛИН“
ЕЛЕКТРОННО ЗАЯВЛЕНИЕ