Проект №2024-1-BG01-KA121-SCH-000205756 по Програма „Еразъм+“: Успешно реализирани мобилности за подобряване на образованието в 19. СУ „Елин Пелин“
Информираме Ви за успешното приключване на всички мобилности и дейностите по нашия одобрен и финансиран проект по Програма „Еразъм+“, Ключова дейност 1 „Образователна мобилност за граждани“, с номер 2024-1-BG01-KA121-SCH-000205756. Проектът е част от одобрената акредитация на училището ни с номер 2023-1-BG01-KA120-SCH-000185639.
Проектът се реализира в периода от 01.06.2024 г. до 31.08.2025 г..
Основната му цел беше да повиши качеството на образователния процес чрез дигитализация, обмен на добри практики, подобряване на чуждоезиковите умения и развитие на междукултурна компетентност, както и да утвърди 19. СУ „Елин Пелин“ като устойчива и иновативна образователна институция. В проекта участваха общо 13 учители и 19 ученици от училището. Екипът за управление и изпълнение на дейностите беше утвърден със заповед на директора №755/02.02.2024 г..
Хронология на дейностите по проекта – реализира се в три етапа.
- Етап: Подготовка (08.01.2024 г. – 30.06.2024 г.)
- През януари 2024 г. беше получено одобрение на акредитацията, което бе обявено на педагогически съвет на 10.01.2024 г..
- В периода от 06.012024 г. до 19.01.2024 г. учителите бяха информирани за възможността за участие и подадоха своите мотивационни писма и заявления.
- До 25.01.2024 г. комисия, съставена от директор, зам.-директор, координатор и педагогически съветник, извърши подбор на участниците-учители според гласувани на педагогически съвет критерии.
- На 30.01.2024 г. подбраният екип беше утвърден със заповед на директора и гласуван на педагогически съвет. На 31.01.2024 г. екипът беше утвърден със заповед на директора.
- На 20.02.2024 г. проектното предложение беше подадено към платформата на ЕК с избор на ЦРЧР като национална агенция.
- До 12.04.2024 г. учениците бяха информирани за възможността за кандидатстване, критерии и срок за подаване на заявления и мотивационни писма за участие – сайта на 19.СУ/секция Новини.
- До 30.06.2024 г. бяха изработени лого и постер на акредитацията.
- До 30.06.2024 г. беше извършен предварителен подбор и обявяване на одобрените и резервните кандидати на сайта на 19.СУ/секция Новини.
- До края на август 2024 г. беше подписана документацията, оформена от ЦРЧР.
- Редовна писмена комуникация с училище/организация домакин.
- Етап: Участие в мобилности (октомври 2024 г. – август 2025 г.)
- 17-20 ноември 2024 г.: Проведена подготвителна визита в Севиля, Испания.
- Проведена е подготвителна визита при партньорската организация Euromind в гр. Севиля, Испания.
- Основните дейности включваха оглед и оценка на условията за настаняване и прехрана в базите на Euromind в гр. Малага и гр. Севиля, както и посещение на партньорското училище и компаниите за осъществяване на ученическите мобилности в периода 28.04-02.05.2025 г..
- Бяха уточнени детайли по груповата мобилност, включително програма, логистика, настаняване и безопасност.
- Беше подписан договор с партньорската организация за реализация на мобилностите.
- Тази визита допринесе за изпълнение на заложените цели в акредитационния план и осигури ясна рамка за организиране на успешни бъдещи мобилности на учениците в Испания.
Снимки:
- 31 март – 4 април 2025 г.: Мобилности за учители
- Обучителен 5 дневен курс в гр. Севиля, Испания: „Unlocking AI Artificial Intelligence in Education“
- Осем преподаватели от начален етап, прогимназия и гимназия, директор, двама заместник-директори, двама педагогически съветници взеха участие в обучението, което предостави знания и практически умения за прилагане на изкуствен интелект в образованието. Акцентите включваха работа с AI-базирани платформи като ChatGPT, Canva, Gemini и други, създаване на AI-подобрени уроци и персонализирани стратегии, както и обсъждане на етичните аспекти на използването на AI в класната стая.
- Приемаща организация: Ideveloped training
- Обучителен 5 дневен курс в гр. Севиля, Испания: „Unlocking AI Artificial Intelligence in Education“
Снимки:
- Тридневен Job Shadowing в гр. Севиля, Испания: „Spanish Educational System Comprehensive Overview“
- Двама учителИ по английски език участваха в дейност по наблюдение на работа (job shadowing) в гр Севиля, Испания. Те наблюдаваха реалната учебна практика в 2 испански училища (Salesianos Santisima Trinidad и Colegio Antonio Machado), с акцент върху многоезично и приобщаващо образование, интеграция на технологии в класната стая и интерактивно преподаване.
- Приемаща организация: Ideveloped training, Salesianos Santisima Trinidad Colegio Antonio Machado
Снимки:
- Тридневен Job Shadowing в KURT-TUCHOLSKY-GESAMTSCHULE, в гр. Минден, Германия:
- Един преподавател по немски език взе участие в 3-дневна job shadowing мобилност в Минден, Германия. Тя наблюдава занятия по немски и английски език, история, ИКТ, предприемачество и география. Участието допринесе за задълбочено разбиране на методологиите и културните аспекти на германската образователна система.
Снимки:
- 26 април – 3 май 2025 г.: Групова мобилност на ученици на тема : „DIGI, ENTREPRENEURSHIP, AND SOFT SKILLS BOOST”, в гр. Севиля, Испания
- Група от 19 ученици от гимназиален етап (9-12 клас), придружавани от двама учители, участваха в структурирана образователна мобилност.
- Програмата включваше дейности, насочени към подобряване на дигиталните умения, предприемаческото и креативно мислене, езиковата и междукултурна комуникация.
- Учениците се включиха в занимания като езиков курс по испански, аудиовизуален конкурс, посещение на исторически обекти, презентации на училищата, „Ice Breaker“ игри, работилници по дигитални умения, видео конкурс в TikTok, състезания с любопитни факти, обсъждане на културни различия, посещение на технологична компания и технологичен парк, както и финални проекти и презентации.
- Мобилността премина при отлична организация и напълно отговори на целите по акредитационния план на 19. СУ.
- Приемаща организация: Colegio Antonio Machado SCA GUIOMAR и Euromind Projects SL
Снимки и видео:
Всички мобилности преминаха успешно и обогатиха професионалния опит на учители и ученици чрез нови знания, умения и вдъхновение за иновативни подходи в ученето и преподаването. Всяка мобилност имаше включена и културна програма, която обогати преживяванията на участниците. Всеки участник имаше направена здравна застраховка и валидна европейска здравноосигурителна карта. Индивидуално бяха издадени задължителните документи, валидиращи участие в мобилност: Post Europass, Declaration of attendance, Certificate of achievement, Learning agreement/Group Learning agreement, Learning agreement compliment.
Всички презентации от всяка мобилност са прикачени и общодостъпни за всеки ползвател.
III. Етап: Отчет, популяризиране и разпространение на резултатите (до 30.08.2025 г.)
- Учебна 2024-2025 г.: Придобитите знания и умения бяха приложени и устойчиво интегрирани в професионалния и учебния живот на училището.
- До 31.08.2025 г.: Резултатите бяха разпространени по каналите, описани в проектното предложение.
- Учениците представиха мобилността на информационен щанд – 9 май 2025.
- Изготвена беше презентация, постер и кратко видео с отразяване на основни моменти.
- Разпространението се осъществи чрез училищния уебсайт, Facebook страница и вътрешна училищна мрежа.
- На 02.05.2025 г. се проведе вътрешно-квалификационно обучение на тема „Unlocking AI – Artificial Intelligence in Education“ с презентации и практически насоки за прилагане на изкуствен интелект в образованието. Обучението предостави знания и практически умения за прилагане на изкуствен интелект в образованието.
- Презентации за усвоеното по време на обучението пред всички колеги бяха споделени чрез общия имейл: teachers@19sou.bg.
- Презентации и споделен опит се представиха пред колегията на педагогически съвет на 10.06.2025 г. и на 26.06.2025 г.
- Статии, отразяващи мобилността и значението й за обучаващите се, бяха публикувани в училищния вестник.
- Проведени бяха дискусии в методическите обединения и дирекционен съвет.
- Бяха организирани работилници и/или арт ателиета, открити педагогически практики за прилагане на усвоените техники (Еразъм ден/Дни на отворените врати) през април-юни 2025 г..
- Бяха организирани различни тематични събития/дейности като част от извънкласните дейности.
- Създадено беше информационно табло/постер за проекта – юли 2025.
- Организирани бяха работилници с цел обратна връзка и споделен опит.
- Използвана беше платформата „Еразъм+“ за разпространение на резултатите.
- Резултатите от проекта бяха разпространени на сайта на 19. СУ „Елин Пелин“, секция „ПРОЕКТИ/ЕРАЗЪМ+/Акредитация 2024-2027 г.“.
- До 31.09.2025 г.: Окончателният отчет беше изготвен и своевременно подаден в срок към ЕК.
- Изготвени бяха отчетни доклади/анкети от участниците в системата „Erasmus+ reporting and management tool“.
- Попълнени бяха въпросници за удовлетвореност, както на учениците, така и на учителите, взели участие в мобилностите. Анализът им е по-долу.
📣 Дейности по разпространение на резултатите от проекта
В съответствие с целите на акредитационния план и изискванията на Програма „Еразъм+“, екипът на 19. СУ „Елин Пелин“ организира и реализира различни инициативи за разпространение на резултатите от проведените мобилности и обучения. Тези дейности целят споделяне на добри практики, повишаване на информираността и стимулиране на интереса към международните образователни проекти.
🔹 Информационен щанд и презентации на Деня на Европа – 9 май 2025 г.
На 9 май – Деня на Европа, в училището беше организирано специално събитие с информационен щанд, където учениците представиха опита си от участието в мобилността в Севиля.
- Бяха раздадени подготвени флаери и брошури.
- Представено беше видео с основни моменти от престоя в Испания.
- Учениците разказаха за наученото чрез презентации, снимки и творчески материали, създадени по време на обучението.
- Събитието привлече вниманието на ученици, родители, преподаватели и гости.
🔹 Вътрешноучилищни квалификационни обучения – 02.05, 10.06 и 26.06.2025 г.
В рамките на проекта се проведоха три вътрешноучилищни квалификационни обучения и една работилница, насочени към споделяне на придобития опит от реализираните мобилности. В тях взеха участие учители от начален, прогимназиален и гимназиален етап.
- 05.2025 г. и 10.06.2025 г.– Обучение с презентация и работлница на тема „Unlocking AI – Artificial Intelligence in Education“, водено от участниците в курса в Севиля. Презентирани бяха примери за прилагане на AI технологии в образованието, включително работа с ChatGPT, Gemini и Canva, и стратегии за внедряването им в учебния процес.
Присъстващите имаха възможност да обсъдят конкретни идеи за внедряване в различни предмети. - 06.2025 г. – Презентации и видео, като фокусът на обучението беше поставен върху дейностите по наблюдение на преподавателски практики (job shadowing), осъществени в Германия и Испания и резултатите от ученическата мобилност в Испания. Учениците и техните ръководители представиха обучителни дейности, преживявания, снимки и видео от мобилността на тема „DIGI, ENTREPRENEURSHIP AND SOFT SKILLS BOOST“.
Учителите представиха своите презентации и споделиха своя опит пред колегията. Събитието се проведе в рамките на редовен педагогически съвет. - 07.2025 г.– Финално обобщаваща работилница за идеи с акцент върху устойчивостта на резултатите и приложението им в училищната практика. Учители, участвали в обучения, споделиха своите впечатления и предложиха методи и реални модели от различните образователни системи за включване на дигитални иновации в класната стая.
Всички обучения включваха обратна връзка, практическо споделяне на ресурси и дискусии, които насърчиха вътрешноучилищното сътрудничество и повишиха капацитета на екипа за прилагане на европейски иновации в образованието.
🔹 Публикации в социални мрежи, училищния уебсайт и училищния вестник
Резултатите и ключовите моменти от проекта бяха публикувани в следните комуникационни канали:
- Официален сайт на 19. СУ – в секцията „Проекти / Еразъм+“/Акредитация 2023-27
- Facebook страницата на училището – с фотогалерия и кратки новини
🔹 Презентации и споделяне на добри практики в методически обединения и на педагогически съвет
Участниците в мобилностите и обучителните курсове подготвиха материали и презентации, които бяха представени:
- На методически обединения по предмети – с фокус върху внедряване на дигитални инструменти и работа по проекти
- На педагогически съвет, където всички колеги получиха достъп до ресурсите и материалите, използвани по време на обученията
- Чрез вътрешна платформа и електронна поща, презентациите и методическите материали бяха споделени за ползване и прилагане от всички учители.
Тези дейности допринасят не само за популяризиране на резултатите от проекта, но и за устойчиво развитие на капацитета на 19. СУ „Елин Пелин“ като европейски образователен партньор.
Ползи от мобилността за учителите и участието им в структуриран курс и наблюдение
Участието на учителите в тези мобилности донесе значителни ползи за тяхното професионално развитие и обогатяване на образователния процес в 19. СУ „Елин Пелин“:
- Професионално развитие и иновативни педагогически подходи: Учителите придобиха нови педагогически подходи и обмениха опит с колеги от други държави. Това включва усвояване на знания и практически умения за прилагане на изкуствен интелект в образованието чрез курса „Unlocking AI – Artificial Intelligence in Education“ в Севиля. Те се запознаха с работата с AI-базирани платформи като Chat GPT, Canva и Gemini, както и с методи за създаване на AI-подобрени уроци и персонализирани стратегии. Проведени бяха и дискусии за етичните предизвикателства и отговорното използване на AI в класната стая.
- Подобряване на дигиталните компетенции: Учителите се запознаха с нови дигитални инструменти и подходи, които могат да бъдат интегрирани в учебния процес. Това включва ръководство за формулиране на ефективни команди (prompts) за AI, както и методи за определяне дали текстът е създаден от AI или човек.
- Разширяване на междукултурната компетентност и чуждоезиковите умения: Чрез участието си в мобилностите учителите разшириха своите културни хоризонти чрез взаимодействие с нови култури и обичаи. Всяка мобилност включваше и културна програма. В рамките на Job Shadowing/наблюдение дейностите в Испания и Германия, учителите имаха възможност да практикуват своите чуждоезикови умения по английски и немски език.
- Обмен на опит и добри практики: Учителите имаха възможност да наблюдават и обменят опит с колеги от други европейски страни в сферата на образованието. Това е особено видно от дейностите по Job Shadowing в Севиля и Минден, където бяха наблюдавани различни подходи на преподаване и ангажиране на ученици, както и многообразие от образователни системи.
- Създаване на дългосрочни връзки и партньорства: Мобилностите допринесоха за утвърждаване на 19. СУ като надежден и активен партньор в международни образователни проекти. Създадоха се устойчиви международни връзки, които ще подкрепят бъдещи образователни инициативи и проекти.
- Мотивация и иновации в преподаването: Мобилностите обогатиха професионалния опит на учителите чрез нови знания, умения и вдъхновение за иновативни подходи в преподаването. Тези дейности затвърдиха ангажираността на 19. СУ „Елин Пелин“ към международно сътрудничество и модернизация на образованието.
Ползи за учениците от груповата мобилност по тема „DIGI, ENTREPRENEURSHIP, AND SOFT SKILLS BOOST“
Участието на учениците в груповата мобилност в Севиля, Испания, беше изключително ползотворно и допринесе значително за тяхното цялостно развитие. Програмата, фокусирана върху „DIGI, ENTREPRENEURSHIP, AND SOFT SKILLS BOOST“, предостави уникални възможности за придобиване на ключови умения и компетенции, необходими в днешния динамичен свят.
- Подобрени дигитални умения и технологична грамотност: Учениците усвоиха нови дигитални компетенции и се запознаха с различни онлайн инструменти чрез интерактивни работилници по дигитални умения. Те имаха възможност да работят с технологии като Scratch и LEGO роботи, както и да участват в дигитален „Escape Room“, фокусиран върху киберсигурността. Участието във видео конкурс в TikTok на тема „TECHVISIONS: Проучване на технологичното въздействие“ допълнително стимулира тяхната креативност и използване на дигитални платформи. Тези дейности им помогнаха да се адаптират към бързо развиващите се технологии и изискванията на дигиталната ера.
- Развитие на предприемачески и лидерски умения: Учениците бяха насърчени да мислят креативно и предприемачески чрез участие в съвместни дейности и проекти с испанските си връстници. Тези дейности стимулираха тяхното критично мислене, работа в екип и лидерски умения, които са основни за предприемаческата инициатива.
- Подобряване на чуждоезиковите умения и междукултурната комуникация: Чрез интеракция с испански връстници и участие в културни дейности, езиковите умения на участниците се подобриха, особено по английски и испански език. Кратък езиков курс по испански в началото на мобилността им осигури основни изрази и фрази. Обсъждането на културни различия и прилики в рамките на дейностите допринесе за развитието на тяхната междукултурна компетентност и разбирателство.
- Развитие на меки и социални умения: Участието в групови проекти, „Ice Breaker“, “Treasure hunt”, игри и съвместни дейности стимулира работата в екип, комуникацията и социалното взаимодействие. Учениците демонстрираха самостоятелност, планиране и адаптивност по време на мобилността. Насърчи се толерантността и разбирането чрез участие в международни дейности и проекти.
- Повишаване на културната и гражданска осведоменост: Посещенията на исторически обекти в Севиля и Кордоба, както и посещението на Музея на изящните изкуства и други исторически обекти, разшириха културните хоризонти на участниците и им дадоха възможност да се докоснат до ново културно наследство.
- Мотивация за професионално и личностно развитие: Мобилността предостави уникална възможност на учениците да бъдат мотивирани да продължат своето обучение и развитие. Тези преживявания ги подготвиха за бъдещите предизвикателства, както в професионален, така и в личен план.
- Създаване на международни връзки: Учениците създадоха международни приятелства и връзки с връстници от Испания, които ще обогатят техния личен и академичен живот.
- Цялостно обогатяване на учебния процес: Мобилността трансформира учебния процес, като предостави практически умения и опит, които могат да бъдат интегрирани в бъдещото обучение и професионалния живот на учениците.
Реализираните дейности напълно отговарят на стратегическите цели, заложени в акредитацията на училището:
- Повишаване качеството на образованието чрез иновации и дигитализация
- Развитие на езикови, социални и предприемачески компетентности
- Утвърждаване на 19. СУ като активен участник в европейското образователно пространство
Анализ на Анкета за самооценка на ключовите компетенции на учители преди и след обучението в Севиля, Испания, и Минден, Германия
За да оценим въздействието на проведените мобилности върху професионалното развитие на учителите от 19. СУ „Елин Пелин“, беше извършен сравнителен анализ на техните самооценки за ключови компетенции преди и след участието им в обученията в гр. Севиля, Испания, и гр. Минден, Германия, през март-април-май 2025 г.
Методология: На 13 учители, взели участие в трите мобилности (обучителен курс и наблюдение в гр.Севиля, и наблюдения в гр. Минден), бяха предоставени идентични анкети за самооценка преди заминаването им и след завръщането им. Анкетите изследваха тяхната увереност и умения в области като дигитални компетенции, образователните системи в страната домакин, чуждоезикови умения, педагогически умения, междукултурна компетентност, както и обща професионална мотивация.
Изводи от анализа:
Сравнителният анализ на данните от анкетите преди и след мобилността показва ясно изразено положително въздействие върху самооценката на учителите във всички изследвани области.
- Дигитални компетенции: Преди обучението учителите са имали по-ниска самооценка по отношение на използването на модерни дигитални инструменти и AI-базирани платформи. След курса „Unlocking AI – Artificial Intelligence in Education“ в Севиля, самооценката им за дигитална грамотност и прилагане на AI в учебния процес нарасна значително. Обучението предостави знания и практически умения за работа с AI-базирани платформи като ChatGPT, Canva и Gemini, създаване на AI-подобрени уроци и персонализирани стратегии, както и обсъждане на етичните аспекти на използването на AI в класната стая. Учителите са се почувствали по-уверени в способността си да интегрират изкуствения интелект в преподаването си и да използват различни AI инструменти.
- Чуждоезикови компетенции: Учителите, участвали в Job Shadowing мобилностите в Испания и Германия, са отчели подобрение в комуникативните си умения по английски и немски език, както и по-голяма увереност при общуване в международна среда. Работният език на избраните курсове беше английският, а за мобилността в Германия – немският език.
- Педагогически компетенции и обмен на добри практики: Самооценката за прилагане на иновативни методи на преподаване и обмен на добри практики се е увеличила значително. Мобилностите, включително Job Shadowing в Севиля и Минден, предоставиха възможност за наблюдение на реални учебни практики, запознаване с различни подходи към многоезичното и приобщаващо образование и интегриране на технологии в класната стая. Учителите са придобили нови педагогически подходи и са обменили опит с колеги от други държави.
- Междукултурна компетентност: В резултат на потапянето в чужда култура и взаимодействието с колеги от други държави, учителите са развили по-дълбоко разбиране и толерантност към културните различия. Това се отразява в повишена самооценка за междукултурна комуникация и сътрудничество. Всяка мобилност е включвала и културна програма, която е обогатила преживяванията на участниците.
- Професионално развитие и мотивация: Участието в мобилностите е повишило общата професионална мотивация и желанието за прилагане на нови знания и умения. Учителите са заявили по-висока удовлетвореност от своето професионално развитие и са изразили готовност да споделят придобития опит с колеги.
Заключение:
Анкетата за самооценка на учителите категорично показва, че проведените мобилности са имали изключително положителен ефект върху професионалните им компетенции. Значителното повишаване на самооценката във всички изследвани области е пряк индикатор за ефективността на програмата „Еразъм+“ за професионалното развитие на педагогическите специалисти. Придобитите знания и умения, особено в областта на изкуствения интелект и дигитализацията, са пряко приложими в ежедневната им работа и допринасят за модернизирането на образователния процес в 19. СУ „Елин Пелин“. Учителите споделиха придобития опит с колегите си чрез вътрешни обучения и приложиха наученото в практиката си и в бъдещата си професионална работа. Този успех потвърждава ангажираността на училището към международно сътрудничество и модернизация на образованието.
Анализ на Анкета за самооценка на ключовите компетенции на ученици преди и след обучението в Севиля, Испания
За да оценим въздействието на проведената мобилност върху учениците от 19. СУ „Елин Пелин“, беше извършен сравнителен анализ на техните самооценки за ключови компетенции преди и след обучението в Севиля, Испания, в периода 28.04-02.05.2025 г. Анкетата обхвана група от 19 ученици от гимназиален етап (9-12 клас), участвали в структурираната мобилност по темата „DIGI, ENTREPRENEURSHIP, AND SOFT SKILLS BOOST“.
Методология: На учениците бяха предоставени идентични анкети за самооценка преди заминаването им за Севиля и след завръщането им. Анкетите изследваха тяхната увереност и умения в различни ключови компетенции, пряко свързани с целите на проекта: дигитална грамотност, предприемачески умения, меки умения (работа в екип, комуникация, адаптивност), чуждоезикови умения и междукултурна компетентност.
Изводи от анализа:
Сравнителният анализ на данните от анкетите преди и след мобилността показва ясно изразено положително въздействие върху самооценката на учениците във всички изследвани области.
- Дигитални умения и технологична грамотност: Наблюдава се значително повишаване на самооценката на учениците относно техните дигитални компетенции. Дейности като работа с LEGO роботи, програмиране със Scratch, участие в дигитален „Escape Room“ по киберсигурност и видео конкурс в TikTok, са допринесли пряко за това. Учениците са се почувствали по-уверени в използването на съвременни технологии и онлайн инструменти.
- Предприемачески и креативни умения: Участието в интерактивни задачи и групови проекти, както и в състезанието „Мозъчни закачки: Международно предизвикателство за любопитни факти“, са стимулирали предприемаческото и креативното мислене на учениците. Самооценката в тази област е нараснала, отразявайки повишената им способност да генерират нови идеи и да работят в екип за тяхната реализация.
- Меки умения (работа в екип, комуникация, адаптивност): Чрез групови задачи, интерактивна работа и срещи с връстници от Испания, учениците са развили значително своите меки умения. Те са подобрили уменията си за работа в екип, комуникация и социално взаимодействие, както и за самостоятелност, планиране и адаптивност в нова среда.
- Чуждоезикови умения: Въпреки че английският език е бил работен език на мобилността, краткият езиков курс по испански и ежедневното общуване с носители на езика са допринесли за повишаване на езиковата увереност на учениците. Те са отчели подобрение в уменията си за езикова и междукултурна комуникация на английски език.
- Междукултурна компетентност: Взаимодействието с испанското училище Colegio Antonio Machado, посещенията на исторически обекти и културната програма са разширили културните хоризонти на учениците. Дискусиите за културни различия и прилики са насърчили междукултурното разбирателство и оценяване на културните различия. Това се е отразило в повишена самооценка за толерантност и разбиране.
Заключение:
Резултатите от анкетата за самооценка категорично доказват, че проведената мобилност е постигнала заложените цели за развитие на ключовите компетенции на учениците. Значителното повишаване на самооценката във всички изследвани области е пряк индикатор за ефективността на програмата „DIGI, ENTREPRENEURSHIP, AND SOFT SKILLS BOOST“. Учениците не само са придобили нови знания и умения, но и са развили увереност в своите способности, което е от съществено значение за тяхното бъдещо личностно и професионално развитие. Този опит ги е подготвил по-добре за предизвикателствата на съвременния свят и ги е мотивирал да продължат своето обучение и развитие.
Този успех е доказателство за ползотворното сътрудничество с партньорската организация Euromind и приемащото училище в Севиля, както и за усилията на придружаващите учители и целия екип по проекта. Има изпратени към ръководството няколко благодарствени писма от ученици.
Този проект е съфинансиран по Програма „Еразъм+“ на Европейския съюз.
Тази публикация/съобщение отразява само личните виждания на своя автор и не дава право да бъде търсена отговорност на Комисията за съдържащата се в нея информация.